# 36 WZMOCNIJMY PAZNOKCIE NA WIOSNE :)




HEJ :* Wiosna tuż tuż się zbliża coraz większymi kroczkami co mnie cieszy ogroooomnie :) Wiosno

przybywaj!!! O tej porze roku moje paznokcie często maja bardzo przesuszone płytki, rozdwajają się i

niestety mi się łamią.

Przez jakiś czas nie miałam czasu zająć się moimi pazurkami i niestety musiałam je obciać co nie było

dla mnie łatwe. Ale czas to zmienić...... Ale jeżeli teraz się umiejętnie o nie zatroszczę szybko odzyskają

zdrowy wygląd i będą znów takie jak wcześniej :)

Gdy moje paznokcie są w beznadziejnym stanie wzmacniam je domowymi sposobami. Jak wiadomo

płytka paznokcia zawiera 25 procent wody, to szybko się przesusza. Więc wtedy jest krucha i ulega

uszkodzeniom. Jej powierzchnia jest wyposażona w mikroskopijnej wielkosci pory, przez które łatwo

przenikają substancje odżywcze. HA... coś się jeszcze pamięta ze szkoły o budowie paznokcia więc na

marne się nie uczyłam i w miare pamiętam co nie co :)


Przedstawię Wam kilka kuracji może nie które komuś się sprawdzą :)



ODŻYWKI NAWILŻAJĄCE PŁYTKI

MASKA OWSIANA NA POPĘKANE SKÓRKI I PAZNOKCIE : 1/2 szklanki płatków owsianych 

należy zalać 1/2 szklanki gorącego mleka. Wlać do miseczki i zanurzyć czubki palców na 20 min w 

papce. Zabieg należy powtarzać co drugi dzień.


OKŁAD Z OLEJKU MIGDAŁOWEGO DLA MATOWYCH PAZNOKCI: Olejek ze słodkich 

migdałów należy lekko podgrzać i zanurzyć w nim końce palców na 5-10 minut. Zabieg powtarzać

codziennie.


KOMPRES DLA CIENKICH I KRUCHYCH PAZNOKCI: 2-3 łyżeczki oleju rycynowego należy 

podgrzać , dodać witaminy A+E wycisnięte z 2 kapsułek oraz łyżeczkę soku z cytryny. Należy 

starannie wmasować miksturkę w każdy paznokieć z osobna zaczynając od skórek wokół nich.

Założyć na dłonie foliowe rękawiczki a potem bawełniane lub tez mozna owinąć je podgrzanym

ręcznikiem frotte :) Potrzymać okład ok. 30 minut - SPRAWDZONE


NATŁUSZCZAJĄCE KOMPRESY


Po każdym myciu i moczeniu dłoni wcieram w nie krem niezwykle starannie masując nim paznokcie i

skórki wokół nich. A jeżeli mam więcej czasu smaruje skórki nieco grubiej kremem, a po 15 minutach

ścieram jego nadmiar wacikiem kosmetycznym. W taki sposób odżywiam paznokieć z miejsca z

którego on wyrasta.

OKŁAD NA TWARDE SKÓRKI WOKÓŁ PAZNOKCIA: Posmarować palce ciepłą papką z

rozgotowanego siemienia lnianego i założyć foliowe rękawiczki. Po ok.15-20 minut zmyć papkę a

skórki wymasować oliwą z oliwek lub witaminą A+E z kapsułki. Pozostawić do wchłonięcia -

SPRAWDZONE !



WZMACNIAJĄCY MANICURE

Zabieg ten wykonuję raz na tydzień. 

KROK 1 : Reguluję kształt paznokci mineralnym pilniczkiem. Używam do wyrównania brzegów płytki

paznokciowej pilniczka szklanego lub papierowego. Piłuję je długimi pociągnięciami zawsze w JEDNĄ

STRONĘ!! ponieważ zapobiega to w rozdwajaniu ich brzegów. Od bardzo dawna zrezygnowałam z 

metalowych pilniczków ponieważ bardzo je strzępiło co było katorgą dla moich paznokci .

KROK 2:  Moczę paznokcie w wywarze skrzypu polnego. 2 łyżki suszonego skrzypu zalewam 

szklanką wrzątku. Zanurzam je na 15 minut w ciepłym płynie.

KROK 3: Po wysuszeniu paznokci nakładam odżywkę do paznokci :)


A wy jak wzmacniacie swoje pazurki??? :)


1 komentarz:

  1. Ja staram się przede wszystkim nie nosić "gołych" paznokci. Wtedy łamią się jeden za drugim ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 BLOG EMILIANY , Blogger